Figyelem!! A portál teljes körű használatához jelentkezzen be!!

Alapszolgáltatás portál - Főoldal

OTP ADLAK Alapszolgáltatás

 

Köszöntjük kedves Ügyfeleinket az OTP Bank megújult ADLAK Alapszolgáltatásának honlapján.

A Portálon azon Munkáltatók intézhetik az adómentesen adható lakáscélú hiteltörlesztési támogatás lebonyolítását, akik

  • NEM kötöttek szerződést az OTP ADLAK Teljes körű szolgáltatására, az adómentességi feltételeket saját maguk vizsgálják, de
  • az OTP Bank Nyrt-nél vezetett pénzforgalmi számlával rendelkeznek és a támogatások folyósítását az OTP Bankon keresztül kívánják intézni.

Letölthető felhasználói segédletek:

 

Az OTP Bank 2014 májusában indította el az ADLAK szolgáltatását, melynek két szolgáltatási eleme érhető el jelenleg.

  • OTP ADLAK teljes körű szolgáltatás:

Azon Munkáltatók (azok is, akik nem rendelkeznek az OTP Banknál pénzforgalmi számlával!), akik a támogatások adómentességének megállapítását, illetve a teljes körű lebonyolítását a Bankra szervezik/szerveznék, az OTP ADLAK teljes körű szolgáltatására szerződést kötve nyújtják dolgozóik részére a támogatást. www.otpadlak.hu

  • OTP ADLAK alapszolgáltatás:

Azon Munkáltatók, akik az OTP Banknál vezetik pénzforgalmi számlájukat, és az OTP Bankon keresztül intéznék a támogatások lebonyolítását, de NEM kötnek szerződést a Teljes körű szolgáltatásra, hanem saját maguk vizsgálják az adómentességi feltételeket, számukra a pénzforgalmi számla részeként automatikusan biztosítja a Bank az OTP ADLAK alapszolgáltatást. www.otpvnt.hu

Az OTP Bank 2017. február 1-től az alapszolgáltatást választók számára is egy korszerű, elektronikus támogatás lebonyolító Portált állított üzembe, mellyel jelentős időt és pénzt takarítanak meg Ügyfeleink. Az Alapszolgáltatásra külön szerződést továbbra sem kell kötni, viszont a támogatások OTP Bankon keresztüli utalásának lebonyolításához, az NGM rendelet szerinti bejelentési kötelezettségük megtételéhez, és a hitelintézeten keresztüli folyósításról szóló igazolások kényelmes és gyors eléréshez, ügyintézéséhez egyszeri regisztráció szükséges, melyet a felső Ügyintézés menüpontban tehetnek meg. Az igazolások kiadása, az adatszolgáltatás teljesítése a Portál használatával érhető csak el.

Azon Partnereinknek, akik 2016-ban és 2017. január hónapban az ADLAK Alapszolgáltatás keretében már utaltak támogatást, a kényelmes kiszolgálásuk érdekében külön nem kell regisztrálniuk, a belépéshez és a Portál használatához szükséges azonosítót és jelszót 2017. február 2-án a legutoljára megadott kapcsolattartói e-mail címre megküldjük. A 2016-ban, továbbá a 2017. január 30-ig bejelentett és átutalt támogatások és a hozzá kapcsolódó adatok a Portálon elérhetőek, visszakereshetőek lesznek, így azon dolgozók adatait a jövőben nem kell újra megadni.

A fejlesztésnek köszönhetően

  • nem kell minden alkalommal az összes adatot megadva bejelenteni a támogatásokat,
  • nem kell a támogatásokról szóló nyilatkozatokat Postai úton megküldeni,
  • amennyiben 1-nél több dolgozónak kívánnak utalni, költséget is megtakarítanak, hiszen Önöknek 1 utalást kell csak a központi számlára teljesíteni, nem kell egyesével elindítani a támogatásokat,
  • a támogatások átutalásának teljesülését a portálon nyomon követhetik, az adatok, igazolások bármikor visszanézhetőek, így biztosak lehetnek a támogatások igazolásával kapcsolatban,
  • az utalásokkal kapcsolatos valamennyi terhet, szervezést az OTP Bank vállalja magára. Így például ha a fogadó Banknál valamely probléma merülne fel, mert nem tudják azonosítani a közleményrovat alapján az utalást, az OTP Bank intézkedik, így Önöknek ezzel sem lesz gondja,
  • és mindezt változatlan díj mellett.

A portál használata, a támogatások utalásának folyamata

  1. Regisztráció:

A Portál használatához az alábbi adatok egyszeri megadása szükséges:

Munkáltató adatai:

  • Cégnév (kötelező megadni)
  • Székhely (kötelező megadni)
  • Levelezési cím (ha az nem azonos a székhellyel kötelező megadni)
  • Cégjegyzék szám vagy Nyilvántartási szám (kötelező megadni)
  • Adószám, és ha van Csoportos adószám (kötelező megadni)
  • OTP Banknál vezetett pénzforgalmi számlaszám (kötelező megadni, a számlaszám eleje csak 117-el kezdődhet)
  • Telefon, Fax, E-mail (NEM kötelező megadni)
  • Cég képviselője (kötelező megadni)

Kapcsolattartó adatai:

  • Teljes név (kötelező megadni)
  • E-mail, Telefon (kötelező megadni)
  • Fax (NEM kötelező megadni)

Sikeres regisztráció esetén a kapcsolattartó e-mail címére megküldésre kerül külön üzenetben a felhasználói azonosító és a jelszó is. Amennyiben valamely oknál fogva a regisztráció során megadott adatokkal nem sikerül a regisztráció, a 06-1-3666-026-os telefonszámon, az 1-es Munkáltatói menüponton belül a 2-es Regisztrációs alpontot felhívva tájékoztatást kapnak a hiba okáról és így akár azonnal folytathatóvá válik a regisztrációs folyamat.

1. Belépés:

A Portálra a megküldött azonosítóval és jelszóval lehet belépni. Az Önök biztonsága érdekében minden egyes belépés alkalmával az azonosító és jelszó megadását követően egy másodlagos biztonsági kódot is kiküldünk a kapcsolattartó e-mail címére, ezt a sikeres belépéshez még meg kell adni.

2. Munkavállaló megadása:

A Munkavállalói adatok menüpontban lehet új Munkavállalót és a hozzá kapcsolódó hitelügylet felvenni (amennyiben egy Munkavállalónak több számlaszámra is utalna, úgy többször kell megadni az adatokat). A 2016-ban, továbbá a 2017. január 30-ig már bejelentett és beazonosított támogatásokhoz kapcsolódó Munkavállalók adatait is itt láthatják.

3. Támogatás utalásának feladása, folyósítási időpont megjelölése:

Minden alkalommal, amikor támogatást utalnak, a Portálon az „Állománybeolvasás” menüpontban egy excel fájl (a fájl az „XLSX mintaállomány” menüpontból letölthető, a fájlban automatikusan szerepelnek a 3. pontban részletezett Munkavállalói törzsadatokban már megadott hitelügyletek) feltöltésével jelenthetik be folyósítási igényüket. Az excel fájl utolsó oszlopában adhatják meg, hogy mely Munkavállalónak mekkora összeget kívánnak utalni. A fájlból azon ügyletek, amikre már nem szándékoznak folyósítani, törölhető, de a „Munkavállalók” menüpontban a „Munkavállaló lezárása” gombbal is lezárható, így a későbbiekben a folyósítandó listában nem fog szerepelni.

A fájlt a „Tallóz” gomb segítségével tölthetik fel, majd a „Beolvasás” gombbal véglegesíthetik. Ezt követően megadhatják, hogy melyik munkanapon menjenek az utalások. Amennyiben nincs dátum megadva, automatikusan hónap 20-án kerülnek kifolyósításra a támogatások. Amennyiben valamilyen hiba lenne a feltöltés során, a rendszer automatikusan jelzi azt.

4. Támogatás összegének kiutalása az OTP Bank központi számláján keresztül:

A folyósítás feladását követő másnap reggel a Portálon a „Számviteli bizonylatok” menüpontban rendelkezésre áll egy számviteli bizonylat. A bizonylaton összesítve szerepel a feladott megrendelésben megjelölt támogatások összege. Ezt az összeget legkésőbb a megjelölt folyósítási napot megelőző banki munkanapig a Bank 11780029-21400089 számú technikai számlájára kell utalni (az utalás során a bizonylaton szereplő azonosítót kell megadni), az ide beérkezett összeget pedig a Bank a folyósítás feladásakor jelzett időpontban, vagy annak hiányában a soron következő automatikus utalás napján (hónap 20.) valamennyi megadott célszámla felé átutalja.

5. Kifolyósított támogatások nyomon követése a Portálon:

A Portálon folyamatosan nyomon követhető, hogy mely Munkavállalónak, mekkora összegek kerültek eddig kifolyósításra.

6. Hitelintézeten keresztüli folyósításról szóló igazolások:

A hitelintézeten keresztüli folyósításról szóló igazolások postai úton is kiküldésre kerülnek, továbbá a Portálon annak pdf változata is megtekinthető, visszakereshető lesz a „Folyósítási igazolások” menüpontban.

7. Utólagos bejelentés:

Amennyiben a fentieket már későn olvassa, és a támogatásokat 2017. február 1-ét követően már közvetlenül elutalta a dolgozók részére, a belépést követően külön menüpontban az utalások utólagosan is megadhatóak. Ez esetben a Bank megvizsgálja, hogy valóban az így bejelentetteknek megfelelően teljesültek-e az utalások. Az Önök kényelme, adminisztrációs munkájuk és költségeik optimalizálása érdekében kérjük, hogy a további támogatások kifolyósítása során a fentiekben részletezetteknek megfelelően járjanak el.